18 mai , 2016 posted by admin
La Hîrşova, impozitele şi taxele locale sunt de două ori, de trei ori … şi în unele cazuri de opt ori mai mari faţă de nivelul minim prevăzut de codul fiscal
Primarul Nădrag a propus niveluri maxime, iar consilierii Ionescu şi Dia împreună cu toţi consilierii au votat “pentru”.
Am atras atenţia, încă din faza de proiect a noului cod fiscal şi a celui de procedură fiscală, că în primăriile în care există multă neghiobie, oamenilor din acele localităţi, li se vor creea mari dificultăţi din cauza modului de stabilire şi aprobare a impozitelor şi taxelor locale. Pentru aceasta am semnat adresa către Prim-Ministrul României de la acea vreme, prin care i-am solicitat să repună la masa dialogului cele două proiecte de acte normative foarte imortante pentru toate colectivităţile locale.
Nu am fost ascultat şi în foarte multe colectivităţi locale situaţia a scăpat de sub control, impozitele şi taxele luând-o razna.
Hârşova este un astfel de exemplu.
Din lipsă de înţelegere a situaţiilor critice de ordin economic prin care trec locuitorii oraşului Hîrşova, primarul şi consilierii locali au dublat sau chiar triplat majoritatea impozitelor şi taxelor locale faţă de nivelul minim prevăzut de codul fiscal. Nu numai că nu au aplicat scăderile sau reducerile de impozite şi taxe, ţinând cont de dificultăţile de ordin economic ale hîrşovenilor, conform art. 456, alin. (1) şi (2), dar când au stabilit nivelul acestora, la majoritatea impozitelor şi taxelor locale, au luat în calcul nivelul maxim.
Când au avut de ales să stablească impozitul/taxa pe clădiri, pentru care calculul se face prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08% – 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii, primarul a propus 0,2%, nivelul maxim, iar consilierii au votat toţi “pentru”.
Când au avut de ales să stablească impozitul/taxa pe clădiri, pentru care calculul se face prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2% – 1,3% asupra valorii impozabile a clădirii, primarul a propus 1,3%, nivelul maxim, iar consilierii au votat toţi “pentru”.
Când a fost stabilit impozitul/taxa pe teren, primarul a propus pentru Hîrşova o majorare de 25% a nivelului minim prevăzut de codul fiscal şi pentru Vadu Oii o majorare de peste 50% a nivelului minim prevăzut de codul fiscal, iar consilierii au votat toţi “pentru”.
Ca “tichia să aibă mărgăritar” peste aceste majorări a mai făcut o mărire cu 20%.
Astfel impozitele şi taxele la Hîrşova în acest an sunt duble, triple şi mai mult, faţă de nivelul minim prevăzut de codul fiscal.
În acest fel a procedat la clădiriri şi terenuri, dar şi la mijloacele de transport.
Acestea se întâmplă pentru ca “băieți deștepți” din gașca primarului şi ai unor consilieri locali, dar şi rromii, uşor manipulabili, să fie scutiţi, la troc cu votul lor, iar noi să plătim dublu, triplu sau mai mult, transformându-ne în “plătici”.
Acum Nădrag Tudor, Ionescu Viorel şi Dia Ionel, principalii autori ai majorării impozitelor şi taxelor locale de două ori, de trei ori … şi în unele cazuri de opt ori faţă de nivelul minim prevăzut de codul fiscal, candidează la funcţia de “Primar al Oraşului Hîrşova” pentru mandatul 2016-2020 şi promit că vor reduce impozitele şi taxele locale.
În afara celor direct interesaţi să preia puterea locală îi va crede cineva ?
Să fi fost o tehnică meschină de campanie a celor trei: Nădrag Tudor, Ionescu Viorel şi Dia Ionel. Să fi gândit aceştia “Mărim împozitele de două ori, de trei ori … de opt ori faţă de nivelul minim prevăzut de codul fiscal şi apoi promitem că le reducem, pentru că avem de unde promite!?!”
Aş vrea să ştiu ce gândesc “plăticii” hîrşoveni care suportă din plin această ticăloşie, pentru că ”băieţii deşteţi” nu simt aceste majorări.